Ce faci când un copil plânge că nu vrea să intre în clasă, când începe școala? Învățătoare: Îi poți spune “hai să vedem ce am făcut noi special astăzi, să zică ‘wow’ mama acasă”

7.168 de vizualizări
Foto © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com
Momentele în care un elev care începe școala începe să plângă și refuză să intre în clasă sunt dificil de gestionat, dar există abordări pentru a-l detensiona și pentru a-l convinge să o facă, spune Irina Vasile, profesor pentru învățământul primar la Ploiești. Aceasta a propus, într-o recentă emisiune “Vorbește lumea” de la Pro TV, că o soluție este să îl determini să facă ceva care să îi uimească pe părinți. O alta: să ajute învățătoarea să gestioneze o relație tensionată cu un coleg.

Irina Vasile a arătat că a avut astfel de cazuri în mai multe proporții și că de obicei ele se întâlnesc printre copiii care nu au frați sau sunt “centrul atenției familiei”. Ea a îndemnat părinții să le ofere copiilor mai multă autonomie și “să-i lase să fie, să nu-i mai coboare treapta de mânuță”.

O soluție propusă de ea, după un caz din experiența personală: “Pentru a nu mai plânge eu i-am spus: știi, în fiecare zi, la școală, facem un lucru special. Vrei să îi uimești pe părinții tăi? Hai să vedem ce am făcut noi special astăzi, să zică ‘wow’ mama acasă. În paralel, vorbim cu părinții: spuneți-i că în fiecare zi trebuie să descopere un wow, ca să-și dea seama dacă ei au avut parte de asta când au fost elevi. Și, străduindu-se să descopere ceva nou, ceva cu care să-și uimească părinții, uită emoția”.

Secvența din discuția desfășurată în emisiunea citată:

Realizatoare: Ce facem dacă avem un copil care plânge și nu vrea să intre în clasă? Noi, ca părinți, cum procedăm?

Irina Vasile: E dificil de gestionat. Aici, am avut în mai multe promoții cazul ăsta de copil. Au o sensibilitate deosebită. În general se manifestă la copiii care nu au frați sau care sunt centrul atenției familiei. Pentru a nu mai plânge eu i-am spus: știi, în fiecare zi, la școală, facem un lucru special. Vrei să îi uimești pe părinții tăi? Hai să vedem ce am făcut noi special astăzi, să zică wow mama acasă. În paralel, vorbim cu părinții: spuneți-i că în fiecare zi trebuie să descopere un wow, ca să-și dea seama dacă ei au avut parte de asta când au fost elevi. Și, străduindu-se să descopere ceva nou, ceva cu care să-și uimească părinții, uită emoția și intră într-un alt făgaș. Și mai e ceva. De obicei pe cel care e foarte emoționat îl rog să mă ajute să gestionez o relație tensionată cu un coleg de-ai lui. Îi zic: cum ai face în locul meu? Și atunci eu ca profesor reușesc să detensionez (…) dar părinții trebuie să învețe să le dea autonomie și să-i lase să fie. Să nu-i mai coboare treapta de mănuță, că știe să coboare și singur, că dacă se împiedică o dată, a doua oară va ști să se ferească.”

Interviul integral (pasajul citat – de la min. 5:25):

Foto: © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. >> uită emoția și intră într-un alt făgaș
    Hmm … cu fagasul ala intuieste dna. invatoare ceva. In principiu insa “uitarea” emotiei nu e ceva sanatos. Emotiile “uitate” explodeaza la un moment dat.

    >> Noi, ca părinți, cum procedăm?
    In prima zi de scoala o usoara anxietate de separare nu-i ceva neobisnuit. Daca comportamentul problematic (simptome fizice, frica, plans excesiv) persista e nevoie de un psiholog. Abordarile sunt diferite in functie de varsta copilului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mădălin Bunoiu, profesor de fizică și președinte ARACIS: Tinerii nu mai au curiozitatea să cerceteze pentru că n-au avut posibilitatea să încerce vreodată. Numărul de laboratoare de chimie, de fizică, de biologie din școlile primare, gimnaziale și licee este incredibil de mic

Președintele Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), Mădălin Bunoiu, remarcă numărul de laboratoare de chimie, fizică sau biologie, din școli, “incredibil de mic”, în special la sate.…
Vezi articolul

Școală digitalizată sau înapoi 100% la cretă și hârtie? Ministrul Sorin Cîmpeanu și consilierul prezidențial Ligia Deca vor anunța marți, de la 15:00, cum arată școala după pandemie, la dezbaterea Edupedu.ro – World Vision România

Școala românească va ieși din marea criză pandemică cu un upgrade pentru copii sau reculul va fi atât de puternic, încât tehnologia va fi complet abandonată? Ce rămâne din școala…
Vezi articolul

Lista cu elevii care au obținut în 2022 medalii și mențiuni la concursurile internaționale, publicată de Ministerul Educației. Aceștia vor primi burse de merit de olimpic de până la 2.500 de lei – documente

Ministerul Educației (ME) a publicat lista nominală cu elevii olimpici care, în anul școlar trecut, au obținut medalii sau mențiuni la competițiile internaționale. Sunt 164 de distincții, conform documentului. Potrivit…
Vezi articolul

Programul „Masa sănătoasă” se va extinde până la 1 milion de elevi în 2025, spune programul de guvernare cu care PSD-PNL-UDMR merg în Parlament / Proiectul ordonanței-trenuleț pe care ar trebui să o adopte noul guvern de coaliție prevede o nouă amânare a acestei ținte pentru 2026

Programul de guvernare cu care coaliția PSD-PNL-UDMR urmează să meargă, luni, în Parlament prevede, ca prim punct la capitolul dedicat Ministerului Educației și Cercetării, „Reducerea abandonului școlar”. Iar la acest…
Vezi articolul